e
sv

Yemeksepeti Banabi Uygulaması 2020 Yılı Online Market Alışveriş Trendleri

Yemeksepeti bünyesinde kurulan Banabi isimli Online Market Sistemi 2020 yılı verilerinin bir kısmını açıkladı. Yemeksepeti Banabi verilerine göre 2020 Yılının Online Market Alışveriş Trendlerini sizlerle paylaşalım istedik.
Yemeksepeti Banabi Uygulaması

bünyesinde kurulan isimli Online Market Sistemi 2020 yılı verilerinin bir kısmını açıkladı. Yemeksepeti Banabi verilerine göre 2020 Yılının Online Market Alışveriş Trendlerini sizlerle paylaşalım istedik.

2019 yılı Nisan ayında Yemeksepeti bünyesinde faaliyetlerine başlayan Banabi Uygulaması 2019 senesi içerisinde aşağıdaki 8 ilde hizmet sunan bir uygulama idi.

  • Ankara,
  • Antalya,
  • Bursa,
  • Eskişehir,
  • İstanbul,
  • İzmir
  • Kocaeli
  • Trabzon

2020 yılında ise özellikle Pandemi Süreci ile Online Alışveriş Trendi yükselmeye başlayınca Banabi 16 ilde daha hizmet sunmaya başlayarak toplamda 24 ilde hizmetini sürdürür hale geldi.

 

Banabi Uygulaması

 

2020 yılında hizmet sınırları içerisine giren 16 il ise şu şekilde oldu.

  • Adana,
  • Aydın,
  • Balıkesir,
  • Bolu,
  • Çanakkale,
  • Denizli,
  • Edirne,
  • Isparta,
  • Kayseri,
  • Konya,
  • Kütahya,
  • Mersin,
  • Muğla,
  • Sakarya,
  • Samsun,
  • Tekirdağ,

 

Banabi Uygulaması Türkiye

 

Verilerle 2020 Yılında Banabi Uygulaması

Direkt olarak Yemeksepeti Uygulaması içerisinde hizmet veren ve bu sebeple de Uygulama İndirme süreçlerindeki yüksek reklam maliyetlerini nispeten daha kolay aşan Banabi bu sayede birçok kullanıcıya da dış reklam yapmadan, Yemeksepeti Uygulaması üzerinden erişme imkanına sahip oldu.

 

  • Yemeksepeti Banabi uygulaması 2019 sipariş oranlarını 2020 yılında 6.5 kat büyütmeyi başardı.
  • Banabi Uygulamasını kullanan sayısı 2 Milyon kişiyi aşmış durumda. Kosova, Estonya gibi ülkelerin nüfusundan daha fazla bir kullanıcı kitlesi demek bu.
  • Kullanıcılar 2020 yılı boyunca 3.970 farklı ürün siparişi verdiler.
  • 2020 yılında Banabi üzerinden en fazla Su, Kola ve Baget Ekmek siparişi verildi.
  • Banabi üzerinden sipariş edilen en ilginç ürünler ise Torf, Japon Yapıştırıcı ve Lastik Tamir Spreyi oldu.
  • En büyük sepet adedini İstanbul’da oturan bir tüketici gerçekleştirdi. Tek seferde 310 adet ürün satın aldı.
  • Tek üründen tek seferde en fazla sipariş verme rakamı ise aynı dondurmadan 50 adet sipariş veren bir müşteri tarafından kırıldı.
  • Bir siparişteki en yüksek sepet tutarı ise 2.305 TL oldu.
  • Banabi Uygulaması üzerinden en fazla siparişin verildiği gün Pazar günü olurken yine sipariş yoğunluğu bakımından en yoğun saatler 19:00 – 20:00 saatleri arası.
  • Yıl içerisinde sipariş oranını en fazla arttıran il Kocaeli olurken onu Trabzon ve Ankara takip etti.
  • 2019 yılına göre 2020 yılında sipariş edilme oranını en fazla arttıran ürün ise Damacana Su oldu.
  • Banabi Uygulaması yıl boyunca kullanıcılarına toplamda 83 Milyon TL değerinde İndirim Kampanyaları sundu.
  • 60 TL üstündeki siparişlere Kitap Hediye ettiği kampanya ile Banabi Uygulaması üzerinden toplamda 500.000 adet kitap dağıtıldı.
  • Banabi kuryeleri 2020 yılında toplamda 30 Milyon KM’ye yakın bir yol kat ederek müşterilere ürün teslimatlarını gerçekleştirdiler.

 

Online Market Uygulamalarına İlgi Arttı

Pandemi sürecinin etkisi ile birlikte 2020 yılında özellikle Online Market Uygulamalarına ilgi ciddi oranda artış gösterdi.

Gerek Banabi gerek Getir gerekse de Yerel Market Siteleri ve Uygulamaları özellikle Mart – Nisan – Mayıs aylarında ciddi bir sınav verdiler.

Pandemi dolayısıyla evlere kapanmanın arttığı bu dönemde A101 gibi, Şok gibi, Migros gibi, CarrefourSA gibi birçok firma mevcut olan dağıtım ağlarını genişletirken araç filolarını ve personel sayılarını da arttırmak zorunda kaldılar.

 

  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli