biangoo Forum - e-Ticaret & Pazarlama - Girişimcilik ve İş Fikirleri Portal
Portal
24/12/2020, 21:08
Yorumlar : 0 • Okunma : 1002
Merhaba, Ben Müjdat Dede. ZekaToys firmasının sahibiyim; çalışma arkadaşlarımızla eğitici oyuncaklar satıyor, aynı zamanda da firmalara e-ticaret danışmanlığı yapıyorum.

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinden mezun olup öğretmenlik yapmaya başladığımda öğrencilerimle oyun oynarken buldum kendimi. Pet şişeyi ezip futbol topu oynayan çocuk, ihtiyacına uygun olan materyali üretip öğrenmesini de gerçekleştirebilirdi benim gözümde. Öğrencilerime matematiği sevdirmek için sudoku, stratejik düşünmelerini sağlamak için satranç oynatayım derken, zeka oyunları ve benzeri materyalleri bir araya getirirken buldum kendimi. Çeşitlerin azlığı, materyallerin yurtdışında ve pahalı oluşunu görünce, neden bunları bir araya getirmiyoruz, ekonomik olarak üretmiyoruz ve neden sadece bu tarz oyuncaklar satmıyoruz dedim. Mesleğimi icra ederken çocuklara faydalı olabilmek, bu tarz oyunları bulabilmek için ithalatçılarla görüşmeye, oyuncaklar getirmeye başlamıştım.
İlgimin bu yönde devam ettiğini görünce kendime zekatoys isminde bir internet sitesi kurup, satış işine başladım. Ana ürün grubum tamamen eğitsel oyunlar. Oyunları açıp açıp oynuyor, test ediyordum, beğendiklerimi de internet sitemizden satıyordum. Önceliğiniz sevdiğiniz işi yapmaksa kazanç beraberinde gelir düşüncesiyle hareket ettim ve işlerimi büyütmeyi başardım.
Sitemizde sattığımız oyuncaklar çocukların zekasına dokunsun, gelişimine bir katkıda bulunsun istiyorum. Markamızı güçlendirmek için pazaryerlerine de girdik elbette.

Amazon.com.tr benim 3. pazaryeri deneyimim. Henüz 7-8 aylık bir geçmişimiz olmasına ragmen epey hızlı başladık. Türkiye’ye gelmiş olmalarından çok mutluyuz ve ileride iş ortaklığımız nasıl gelişecek heyecanla bekliyoruz.

Ben bir yandan Amazon’un yurtdışı programını araştırdım ve o sırada FBA ile tanıştım. Türkiye’de Amazon Lojistik olarak biliniyor. Tüm süreçlerde destek olan satış ekibindeki arkadaşlar, Amazon Lojistik’i deneyebilmemiz için Amazon.com.tr’deki kampanya hakkında bilgi verdi. Biz de bir deneyip maliyet, iş yükü ve depolama masrafları nasıl olacak, bizi kurtarıyor mu görelim istedik. Pandemi döneminde tam 3 farklı kargo firması değiştirmek zorunda kalmış biri olarak söylüyorum ki Amazon Lojistik müşteri deneyimi, memnuniyeti gerçekten çok iyi. Gönderdiğim ürünler çok hızlı satıldı. Tercih etmemiş olsaydım stok maliyetlerim yükselebilir, müşteri memnuniyetini de sağlamakta zorlanabilirdim.

Bu şekilde operasyonel iş yükünü ya da depolama maliyetini azaltmak isteyen satış ortaklarınıza da mutlaka Amazon Lojistik’i kullanmalarını tavsiye ediyorum. Amazon Lojistik aslında eleman, depo gideri gibi masraflardan tasarruf edebilmek demek. Kendilerine buradan bir kez daha teşekkür ediyorum. Ciddi anlamda beni iş yükünden kurtaran, operasyonel anlamda işime hız ve kolaylık sağlayan Amazon.com.tr ile çalışmak büyük keyif!
24/12/2020, 21:07
Yorumlar : 0 • Okunma : 605
Merhaba, ben Liladukkan’dan Müjde.

Aktif bir e-ticaret tüketicisi iken yaşadığım memnuniyetsizlikler sonucunda, onlar bu işi yapıyorsa ben çok daha iyisini yaparım diye çıktığım e-ticaret tutkumda 15'inci seneyi bitirdim.

Amazon.com.tr Türkiye’ye geleceğini duyurduğu andan itibaren heyecanla operasyona geçmelerini beklerken, sitemizi gören bir Amazon.com.tr Satış Müdürü bize ulaştı. Liladukkan mağazamızın açılması hemen gerçekleşti. Ürünleri yükleme ve diğer tüm operasyon aşamalarında hep yanımızda oldular.

Amazon Lojistik Hizmetleri (FBA) ürünlerin depolama, sipariş sonrası paketleme, kargolama, müşteri hizmetleri ve iade süreçlerinin Liladukkan adına yönetilmesini sağlıyor ve bizlere büyük kolaylık sağlıyor. Bunun büyük bir avantajını 11.11, Beklenen Cuma ve yılbaşında yaşadık. Kargoların büyük sıkıntıya girdiği bu tip özel günlerde ve pandemi sırasında hiç bir müşteriden Amazon Lojistik ile gönderilen siparişinin ulaşmadığına dair bir geri dönüş almadık. Her şey zamanında, Amazon sistemi içerisinde takip edilebilir vaziyette, çok iyi planlanmış ve işlenmiş. E-ticaretteki motivasyonumu satışlardan sonra gelen müşteri yorumlarından alıyorum. Amazon Lojistik motivasyonumuzu da, olumlu yorumlarımızı da artırıyor. Amazon Lojistik yani FBA sistemi, Liladükkan’a çok ciddi zaman, maliyet tasarrufu sağladı.

Ayrıca kampanyaya koyduğumuz ürünlerin Amazon Lojistik’in hizmetiyle bir araya geldiğinde çok daha iyi satış performansı gösterdiğini tecrübe ettik. Özellikle pandemi döneminde evden hizmet verdiğimiz zamanlar oldu, stoğumuzun bir büyük bölümünün Amazon Türkiye’nin anlaşmalı lojistik merkezlerinde olması operasyon yükümüzü çok azalttı; biz de işimizi planlamaya ve büyütmeye daha çok odaklanabildik. Bizim için müşteri memnuniyeti; ürün kalitesinden, paketlemesine, zamanında ürünün müşteriye gitmesine kadar geçen her şey demek. Şu anda stoğumuzun çok önemli bir kısmı Amazon Türkiye’nin anlaşmalı lojistik merkezlerinde bulunuyor. Amazon Lojistik’de yaşadığımız kolay deneyimler nedeniyle İngiltere ve Almanya için de vergi kaydı aldık. Yakın zamanda bu iki ülkede, Amazon depolarında, stok tutmaya ve ürünlerimizi Avrupa’da Amazon FBA programı dahilinde satışını yapmayı planlıyoruz.

Amazon satış ortaklarına; öncelikle Amazon Lojistik sayfalarına dair yönlendirme videolarını izlemelerini ve Amazon.com.tr satış ekibi tarafından verilen eğitimlere katılmalarını tavsiye ederiz; bunlar bizim işimizi doğru planlamamıza yardımcı oldu. Üstelik kendi dilinizde ne yapmanız gerektiğini tek tek öğreniyorsunuz.

En nihayetinde bunun bir iş birliği olduğunu da unutmamak gerekiyor. Liladukkan olarak, biz, Amazon.com.tr ekibiyle çok yakın iletişimdeyiz ve onlara içten teşekkürlerimizi sunuyoruz. Bizim için müşteri memnuniyeti çok önemli ve bu nedenle her süreci başından sonuna takip ediyoruz. Bizimle aynı hassasiyeti gösteren bir iş ortağımız olduğu için de çok mutluyuz.
09/11/2020, 17:41
Yorumlar : 0 • Okunma : 742
Değerli İş Ortağımız,

Yılın İndirim Şovu 11.11 kampanyamız ve Kasım ayı boyunca yapılacak diğer kampanyalar için nakit akışınıza destek olmak amacıyla ödeme planında bir düzenleme gerçekleştirdik.

Mevcut 7 günlük ödeme vadesini 1 Aralık 2020 tarihine kadar geçerli olmak üzere,
3 güne indiriyoruz.

Yine hep birlikte rekabette farkımızı ortaya koyacağımız ve yepyeni rekorlara imza atacağımız bir 11.11 daha bizi bekliyor. Keyifli bir 11.11 geçirmek üzere bol satışlar dileriz.

n11.com
09/10/2020, 22:41
Yorumlar : 0 • Okunma : 610
Son dönemde Trendyol Satıcıları tarafından en fazla sorulan sorulardan bir tanesi Trendyol tarafından ürünlere yapılan Sepette Ek İndirim - Sepette %10 İndirim - Sepette %15 İndirim gibi indirimlerin kime yansıtılacağı konusu.
Bu konuyla alakalı olarak oldukça fazla soru alan Trendyol bir açıklama yapma gereksinimi duydu. Ve yaptığı açıklamada zaten birçok satıcı tarafından bilinen cevabı satıcılarına ulaştırmış oldu.
Eğer sizler Satıcı Paneli üzerinden kendi ürünleriniz için KAMPANYA oluşturmadı veya Trendyol tarafından açılan Kampanyalardan birisine katılmadı iseniz be buna rağmen Trendyol tarafından sizin ürünlerinize bir indirim tanımlandı ise bu indirimi Trendyol kendi bütçesinden gerçekleştirmiş demektir.
Dönemsel olarak kategori bazlı satışı hız kazanan ve ciddi anlamda stok değerine sahip olan satıcıların ürünlerine kategori yöneticileri tarafından maliyeti Trendyol Kategori Bütçesinden karşılanmak üzere indirimler tanımlanabiliyor.
Bu indirimlerde satıcılara ek bir maliyet, Komisyon artışı veya ödemede düşüş vs. yansımıyor.
08/10/2020, 19:49
Yorumlar : 0 • Okunma : 516
Yurtdışına gerek ETSY gerek AliExpress gerekse de Amazon gibi platformlar üzerinden satış yapıyorsanız ülkelerin Gümrük Mevzuatlarına göre müşterilerinize Gümrük Ücreti çıkabilir.
Bu noktada satış konularınızda bu süreçle alakalı bilgi vermeniz, Gümrük Ücretlerinin alıcılar tarafından karşılanması gerektiğini net bir şekilde ifade ediyor olmanız önemli bir detaydır.
Örneğin Türkiye için 2020 yılında uygulanan Gümrük Muafiyet Limiti "0" TL'dir. Yani Yurtdışından TÜrkiye'ye giriş yapan 1 TL lik bir ürün için bile Gümrük İşlem Ücreti alınmakta ve bu rakam  5 - 6  TL arasında bir bedele tekabül etmektedir. Bunun dışında bazı ürün grupları dışında ürün bedeli üstüne %20 oranında vergi yansıtılımaktadır. 

Ülkelere göre Gümrük Muafiyet Sınırları ile alakalı olarak hazırladığımız yazımız birkaç güne yayına alınacaktır. İlgili linki buradan da paylaşıyor olacağız.
06/09/2020, 23:13
Yorumlar : 0 • Okunma : 781
TOBB ve KOSGEP tarafından sunulan KOBİ Destekleri ile alakalı detaylı Video Webinarı aşağıdan izleyebilirsiniz.

http://tv.tobb.org.tr/detail/B42F1F74-F1...79B566CF98
24/08/2020, 22:03
Yorumlar : 0 • Okunma : 643
Etsy’nin direct check out adı verilen, müşterilerin kredi kartı / banka kartı ile alışveriş yapmasını sağlayan ödeme alma yöntemi, yani kendi verdikleri isimle, Etsy Payments, yıllardır sadece Amerika ve belli başlı Avrupa ülkelerindeki müşterilerin kullanımına açıktı.
Birkaç hafta önce Etsy yönetimi zaman içinde genişlettikleri ülkeler listesine kısa süre içinde Türkiye’nin de ekleneceğini duyurmuştu ve nihayet, Haziran başında Etsy Payments Türkiye’de de aktif hale getirildi.
Artık dünyanın dört bir yanından Etsy’i ziyaret edip bir Türk satıcıdan alışveriş yapmak isteyen müşteriler kredi kartı ile ödeme yapabilecekler.

Bu Türk satıcılar için muhteşem bir müjde!
Artık Türk satıcılar da Amerikalı ve Avrupalı satıcılarla eşit muamele görüyor ve müşterilerine klasik ödeme seçenekleri sunabiliyorlar.

Etsy Payments nedir?
Etsy Payments, aslında N11, Gittigidiyor gibi pazaryerlerinde alışveriş yapmak isteyen müşteriler, ödeme bölümüne geldiklerinde karşılarına çıkan “kredi kartı / banka kartı ile öde” seçeneğinden başka bir şey değil. Müşteri bu yöntemle ödeme yaptığında, ödenen ücret sitenin havuz hesabına düşer, yani satıcıya hemen ulaşmaz. Müşteri kargosunu teslim alıp ürünü teslim aldıktan sonra siteyi yeniden ziyaret ederek ödemenin satıcıya ulaşması için onay verir. Bu yöntem, bildiğimiz gibi, hem satıcıyı hem de müşteriyi her anlamda en iyi koruyan yöntem olduğu için müşteriler en çok bu şekilde ödeme yapmak ister.
Bazı pazar yerlerinde bu yönteme ek olarak havale / EFT, mobil ödeme, hediye çekiyle ödeme, kapıda ödeme gibi alternatif ödeme yöntemleri de vardır; fakat müşteriler ürün ellerine geçmeden ödemenin satıcıya ulaşmasını engelleyip kendilerini garantiye almak için mümkün olduğunca çok online ödeme yöntemini seçerler.
Etsy ise, müşterilerin kredi / banka kartıyla alışveriş yapabildiği ödeme seçeneğini başta sadece Amerikalı satıcı ve müşterilere açmıştı. Ardından zaman içinde bu yöntemin aktif olduğu ülkeler listesine Avrupa ülkeleri de eklendi, fakat Türkiye yıllardır listede yoktu.
Türk satıcılara sunulan ödeme alma yöntemleri sadece Paypal ve “Diğer” seçeneğiydi. “Diğer” seçeneğinde, satıcı ve müşteri kendi aralarında konuşup anlaşarak uluslararası havale, Payoneer, Iyzico veya Shopier gibi ödeme yöntemleriyle alışverişi gerçekleştirmeye çalışıyorlardı.
Fakat Etsy müşterilerinin sadece %1’i “Diğer” seçeneğini seçmeye cesaret edebiliyordu. Uzak bir ülkedeki satıcıya güvenmek müşteriler için çok zordu.
Paypal ise 2016 Haziran ayından beri Türkiye’de kullanımda olmadığından, Etsy’de satmaya çalışan Türk satıcılar, müşteriler “Diğer” seçeneğiyle ödeme yapmak istemediklerinden neredeyse hiç satış yapamıyorlardı.

Etsy’den nasıl ödeme alınır?
Artık Etsy Payments -yani Etsy direkt ödeme yöntemi- Türkiye’de de aktif olduğundan, Etsy’de bol miktarda satış yapmak son derece kolay.
Etsy üzerinde her gün gerçekleşen yüz binlerce satışın %84’ü Etsy Payments ödeme seçeneğiyle, sadece %15’i Paypal ile ve %1’i “Diğer” ödeme seçeneğiyle gerçekleşiyor.

Etsy Payments müşterilere hangi ödeme seçeneklerini sunuyor?
Etsy Payments ödeme seçeneği aktif olan ülkelerin mağazalarını ziyaret eden müşteriler, Etsy Payments seçeneğiyle ödeme yapmak istediklerinde aşağıdaki yöntemlerle ödeyebiliyorlar:
  • Kredi kartı
  • Banka kartı
  • Etsy hediye çekleri & Etsy puanları
  • Google Pay
  • Apple Pay
  • IDEAL (Hollandalı müşteriler için)
  • Sofort (Avusturyalı ve Alman müşteriler için)
  • Klarna (Alman müşteriler için)
Etsy Payments’a nasıl başvurabilirsiniz?
Haziran 2020 başında Türkiye satıcıları için aktif edilen Etsy Payments’a mağazanızda sahip olabilmek için başvurmak gerekiyor. Bunun için Etsy’nin yaptığı duyuruya göre mevcutta bir satıcı hesabı olan Türk satıcılar satıcı panellerinde, Shop Manager sekmesinde konuyla ilgili bir uyarı bildirimi görecekler, aynı zamanda gelen kutularında da konuyla alakalı bir bildirim görecek ve başvuru yapabilecekler.
Başvuru şartları arasında, izin verilen ülkelerden birinde -yani artık Türkiye’de- ikamet adresi, banka hesabı ve aktif bir banka / kredi kartı sahibi olmak yer alıyor.
Shop Manager bölümünde ilgili bildirimi göremeyen Türk satıcılar ayrıca Etsy Payments başvuru linkini buradan tıklayarak da başvuru yapabilirler.
Etsy’de ilk kez satıcı hesabı açacak olan esnaflarımız ise artık direkt Etsy Payments ile satıcı kariyerlerine başlayabilecekler.
24/06/2020, 19:15
Yorumlar : 0 • Okunma : 1105
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türkiye'de elektronik ticaret (e-ticaret) hacminin 2019 yılı itibarıyla 136 milyar lira olarak gerçekleştiğini belirterek, "Bu senenin ilk 5 ayında, özellikle de Kovid-19 salgını sürecinde e-ticaret hacmi, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 48 artışla 63,3 milyar lira olarak gerçekleşti." dedi.
Pekcan, Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi (ETBİS) Dijital Tanıtım Toplantısı'nda "Elektronik Ticaret Bilgi Platformu" hakkında bilgi vererek, Türkiye'nin ilk kez derlenen e-ticaret verilerini açıkladı.
Bu verilerin bundan sonra sektörle ilgili yapılabilecek tüm analizlerde temel kaynak olacağını vurgulayan Pekcan, "Veri setlerimiz gelecekte daha da çeşitlendirilerek gelişecektir." diye konuştu.

[Resim: ET%c4%b0CARETFA.BUL.%c4%b0%c5%9eLETMESAYISI.png]


Bakan Pekcan, şu bilgileri verdi:
"2019 yılı itibarıyla ülkemizde e-ticaret hacmi 136 milyar lira olarak gerçekleşti. 2019 yılı toplam e-ticaret tutarının yüzde 85'i yurt içi harcamalardan, yüzde 9'u diğer ülkelerin ülkemiz e-ticaret sitelerinden yaptığı alışverişlerden, yüzde 6'sı ise vatandaşlarımızın yurt dışı sitelerden yaptığı alışverişlerden oluştu." 
Daha önce e-ticaret hacmi verilerinin 83,5 milyar lira civarında tahmin edildiğini anımsatan Pekcan, hesapların tahminlerin yaklaşık yüzde 64 üstünde çıktığını söyledi. 
Pekcan, e-ticaret hacminin 97,5 milyar lirasının (yüzde 71,5'i) kartlı ödemeler, 8,9 milyar lirasının (yüzde 6,5) kapıda ödemeler ve 29,5 milyar lirasının da havale/EFT ödemelerinden oluştuğunu bildirdi. 

[Resim: %c4%b0LLEREG%c3%96REET%c4%b0CARETFAG%c3%...SAYISI.png]

Sektörel verileri de paylaşan Pekcan, "e-Ticarette hava yolları sektörü 15,3 milyar lira ile ilk sırayı alırken, bu sektörü giyim, ayakkabı ve aksesuar 13,8 milyar lira, beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü 13,3 milyar lira, seyahat sektörü 9,3 milyar lira, elektronik 8,5 milyar lira, yemek sektörü ise 5 milyar lira işlem hacmiyle takip etti." ifadelerini kullandı. 
Hava yolları ve seyahat sektörleri kapsam dışında bırakıldığında ise e-ticaret hacminin 111,4 milyar lira olduğuna dikkati çeken Pekcan, şu değerlendirmede bulundu:
"Sipariş sayıları bakımından kartlı işlemler içinde e-ticaretin payını analiz ettiğimizde, yazılım sektörü yüzde 75 ile ilk sırayı alırken, bu sektörümüzü çiçekçiliğin yüzde 62, hava yollarının yüzde 60, kitap ve derginin yüzde 51, beyaz eşya ve küçük ev aletlerinin yüzde 50, elektronik sektörünün yüzde 43, seyahatin yüzde 41, araç kiralamanın yüzde 29, giyimin ise yüzde 14'lük orana sahip olduğunu görüyoruz."

[Resim: AYLARAG%c3%96REDA%c4%9eILIM.png]

1 milyar 366 milyon sipariş
Pekcan, Türkiye'de şu anda toplam 68 bin 457 işletmenin e-ticaret faaliyeti sürdürdüğüne işaret ederek, işletme sayısının en fazla olduğu ilin yüzde 46 ile İstanbul olduğunu dile getirdi.
Bunun yanında e-ticarete kayıtlı işletmelerin yüzde 84'ünün tüccar ve sanayici, yüzde 16'sının ise esnaf işletmesi olduğunu belirten Pekcan, e-ticaret yoluyla gerçekleşen alışverişlerin yüzde 36'sını İstanbul, yüzde 9'unu Ankara, yüzde 6'sını ise İzmir'de yaşayan vatandaşların yaptığını bildirdi.
Pekcan, ödeme şekilleri açısından bakıldığında internetten kartlı, kapıda ödeme ve havale/EFT kapsamında toplam 1 milyar 366 milyon sipariş verildiğini aktararak, şunları kaydetti:

[Resim: E-T%c4%b0.HAC.png]

"Kartlı ödemelerde 532 milyon sipariş, kapıda ödemede 176 milyon sipariş, havale/EFT'de 657 milyon sipariş gerçekleşmiştir. Toplam 136 milyar lira olarak gerçekleşen e-ticaret hacmi bakımından değerlendirildiğinde, bu siparişlerin ortalama sepet tutarı 99,5 lirayı bulmuştur. Bu tutar kartlı ödemelerde 183 lira, kapıda ödemede ise 50 lira olarak karşımıza çıkarken, sektörel olarak hava yollarında 874 lira, giyimde 160 lira, seyahatte 174 lira, elektronikte 126 lira, yemek sektöründe 34 lira, kitap ve dergide 64 lira, çiçekçilikte 82 liradır."

[Resim: YURT%c4%b0%c3%87%c4%b0YURTDI%c5%9eIDA%c4%9eILIMLAR.png]

Her 4 alışverişten biri taksitli
Bakan Pekcan, e-ticaret harcamalarından yüzde 76'sının peşin ödeme yapılarak, yüzde 24'ünün ise taksitli gerçekleştiğini ifade ederek, "Dönemsel olarak satışlara baktığımızda, en yüksek e-ticaret satışlarının kasım ayında gerçekleştiğini görüyoruz. Bunun e-ticaret sitelerimizin indirim ve kampanyalarının yapıldığı dönem olduğunu tahmin ediyoruz. En düşük e-ticaretin de Ramazan ve Kurban Bayramı arifelerinde gerçekleştiğini görüyoruz. e-Ticaretin haftanın ilk günlerinde daha yüksek seyrettiği, haftanın son günlerine doğru gelindiğinde ise düşüş gösterdiği gözlenmiştir." dedi.

[Resim: ET%c4%b0CARET%c4%b0NGELENKSELT%c4%b0CARETEORANI.png]

"Kovid-19 döneminde e-ticaret yoluyla gıda alışverişleri 6 kat arttı"
2019 verilerinin yanı sıra henüz işlenmemiş 2020 yılının 5 aylık dönemine ilişkin verileri de açıklayan Pekcan, şunları kaydetti:
"Bu senenin ilk 5 ayında, özellikle de Kovid-19 salgını sürecinde e-ticaret hacmi, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 48 artışla 63,3 milyar lira olarak gerçekleşti. İlk 5 ayda, kartlı işlemlerde en fazla artış gösteren sektörler, yüzde 75 artışla beyaz eşya ve ev aletleri, yüzde 43 artışla giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 53 artışla elektronik sektörü, yüzde 95 artışla yazılım sektörü, yüzde 400'ün üzerinde artışla gıda-süpermarket gibi sektörler dikkati çekti. Buna karşın ilk 5 ayda, araç kiralama (yüzde 8), hava yolları (yüzde 40), seyahat-taşımacılık (yüzde 47) ve eğlence-sanat (yüzde 16) gibi sektörlerde geçen sene ilk 5 aya göre düşüş göze çarptı. Özellikle Kovid-19 sürecini kapsayan mart-nisan-mayıs aylarının toplamına bakıldığı zaman, geçen seneye göre e-ticaret kanalıyla gıda-süpermarket harcamalarında 6 kattan fazla, kimyasallarda 2,5 kat, beyaz eşyada 2 kat, bebek bakım harcamalarında 2 kat artış yaşandı. Söz konusu 3 ayda konaklamada yüzde 80, seyahat-taşımacılıkta yüzde 77, hava yollarında yüzde 75 düşüş görüldü."

[Resim: %c3%96ZELG%c3%9cNLEREG%c3%96REDA%c4%9eILIM.png]

Bakan Pekcan, periyodik güncellemelerle söz konusu istatistiklerin yayınlanacağına dikkati çekerek, gelecek dönemde verileri daha da derinleştireceklerini söyledi.
Bu verilerin uluslararası nitelikli diğer verilerle kıyaslama imkanı sunacağını vurgulayan Pekcan, aynı zamanda e-ticaret sektörünün gelişimini yakından takip etme ve buna göre politika önceliklerini belirleme fırsatı sağlayacağını da sözlerine ekledi. 
Verilere http://www.eticaret.gov.tr/istatistikler adresinden ulaşabilirsiniz.

[Resim: SEKT%c3%96RBAZINDATAKS%c4%b0TL%c4%b0%c3%...ANLARI.png]
[Resim: %c3%96DEMET%c4%b0P%c4%b0NEG%c3%96RES%c4%...TUTARI.png]
[Resim: ET%c4%b0CARETHACM%c4%b0N%c4%b0NSEKT%c3%9...eILIMI.png]
21/06/2020, 14:40
Yorumlar : 0 • Okunma : 985
COVID-19’la birlikte tüketicinin yoğun ilgi gösterdiği online alışverişte en önemli sorunlardan biri, ödeme sürecinin zor ve karmaşık olması. Online alışveriş işlemlerinin %70’i, ödeme adımında sepetin terk edilmesi sebebiyle satışa dönüşemiyor. Türkiye’de finansal hizmetleri kullanıcı odaklı hale getirmek için inovatif çözümler üreten iyzico’nun "iyzico ile Öde” ürünü, hem satıcılar hem de tüketici için ödeme ve iade süreçlerini kolay, hızlı ve güvenli hale getiriyor.
COVID-19 salgını etkisiyle sosyal mesafeyi korumayı sağlayan online alışveriş ve online ödeme yöntemlerine ilgi artarak devam ediyor ve pazarda rekabet kızışıyor. Bu süreçte satıcıların, bankacılık hizmeti almayan veya internetten alışverişte çeşitli güven sorunları yaşayan milyonlarca insana ulaşarak satışlarını artırması iyzico ile Öde sayesinde mümkün oluyor. Bakiye ile ödeme, saklı kart ile ödeme, korumalı havale/EFT ile ödeme gibi alternatif ödeme yöntemleri sunan “iyzico ile Öde”, kolay ve güvenli bir yolla ödeme almayı mümkün kılıyor.
20 binden den fazla web sitesinde, yüzbinlerce iyzico üyesi tarafından kullanılan iyzico ile Öde, tüm tüketici profili için ödeme süreçlerini ve alışverişi kolaylaştırıyor. iyzico’nun bu alternatif ödeme çözümü sayesinde satıcılar daha fazla sayfa ziyaretini başarılı satışa dönüştürebiliyor. Uzun ve karmaşık iade süreçleri nedeniyle mutsuz olan tüketiciler, hiçbir bankacılık hizmetini kullanmayanlar, online alışverişi güvenli bulmayanlar ve beklemeden banka hesabından direkt ödeme yapmak isteyenler iyzico ile Öde seçeneği sayesinde kolay ve güvenli ödeme deneyiminin keyfini çıkarıyor.

Bankasızlar da sadık müşteri haline geliyor
Banka hesabı bulunmayan 22 milyon kişiye satış yapmak da iyzico ile Öde sayesinde mümkün hale geliyor. iyzico bakiye ile ödeme sayesinde banka hesabı veya kartı olmayanlarla kullanıcılar kartsız ve anında tamamlanan ödeme deneyiminin tadını çıkartıyor.

Dönüşüm oranı artıyor
iyzico ile Öde, kart saklama işlevi sayesinde uzun ve zorlu ödeme sayfaları sebebiyle ödemeyi tamamlanmadan sayfayı terk eden kullanıcılara kolaylık sağlıyor. Müşteriler dakikalarca kart bilgilerini girmeye uğraşmadan tek adımda, minimum eforla ödemelerini yaparken satıcılar maksimum kazanç sağlıyor.

Tüm işlemler tek panelden yönetilebiliyor
Müşteriler iyzico bakiye ile ödeme yapabildiği gibi, Korumalı Havale/EFT çözümü sayesinde istedikleri bankadan EFT veya havale ile de ödeme yapabiliyor. Halihazırda 1,5milyondan fazla kişi tarafından kullanılan iyzico Korumalı Alışveriş kapsamında alışveriş yapmayı sağlayan iyzico ile Öde, güvenliği ödemeden teslimata kadar üst seviyede tutarak %100 müşteri memnuniyeti sağlıyor. Satıcılar da tek panelden işlemlerinin tümünü yönetebiliyor ve bu sayede “Ödeme hesabıma geldi mi?” endişesi yaşamıyorlar.

Müşteri memnuniyeti artıyor
Kullanıcılar iyzico hesaplarındaki bakiye ile ödeme yaptıklarında, para iadesi satıcıların onay vermesiyle müşterinin hesabına anında yansıyor. Bu sayede satıcılar uzun ve karmaşık iade süreçleri sebebiyle memnuniyetsizlik yaşayıp güvensizlik hisseden müşterilerine de kolayca ulaşabiliyor.
Satıcıların müşterilerine istedikleri ödeme yöntemiyle tek adımda alışveriş yapma seçeneği sunmasını sağlayan iyzico ile Öde entegrasyonu ücretsiz olarak gerçekleştiriliyor. iyzico ile Öde avantajlarından yararlanmak isteyenler saniyeler içinde sisteme üye olabiliyor.
19/06/2020, 22:29
Yorumlar : 0 • Okunma : 1004
Değerli İş Ortağımız,

İçinde bulunduğumuz bu zor dönemde, özveriyle çalışmaya devam eden siz iş ortaklarımızı desteklemek amacıyla “30 TL ve üzeri Kargo Bedava” uygulamasını 22 Haziran'dan itibaren, 30 Temmuz 2020 tarihine kadar tüm satıcılarımızla test edeceğiz!

Trendyol anlaşmalı kargo kullanan satıcılarımız için;

30 TL altı siparişlerde kargo ücreti, satıcı firmaya sipariş başına sadece 3,40 TL+KDV olarak fatura edilecektir.
30 TL ve üzeri siparişlerde herhangi bir değişiklik yoktur, desi bazlı mevcut anlaşma fiyatları üzerinden satıcı firmaya fatura edilmeye devam edecektir.
Kargo maliyetleri sebebiyle satışa sunamadığınız 30 TL altı ürün gruplarını daha uygun fiyatlar ile listeleyerek satışlarınızı artırabilirsiniz.

Not: Bu uygulama 22 Haziran - 30 Temmuz tarihleri arasında alınan siparişler için geçerlidir.

#BirliktenKuvvetDoğar

Sağlıklı günler dileriz,
Trendyol Ekibi